سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماشین هیبریدی چیست؟

وسیله نقلیه نیم نژاد

وسیله نقلیه نیمه نژادی که در غیر این صورت وسیله نقلیه سبز نامیده می شود ، از دو منبع نیرو و باتری برای رانندگی استفاده می کند. چیدمان این نوع خودروهای الکتریکی مضاعف متشکل از یک موتور سوختی ، یک موتور الکتریکی و یک باتری است که انتظار می رود به همان اندازه که انتظار می رود گاز ناچیزی را ببلعد و بهره وری و زنده ماندن خودرو را گسترش می دهد. یک وسیله نقلیه نژادی انرژی الکتریکی ایجاد شده توسط موتور الکتریکی را در باتری خود ذخیره می کند و با تلفیق انرژی سوزاندن گاز یا گازوئیل کار می کند. بدیهی است که در انواع خاصی می توان انرژی الکتریکی باتری را تصور کرد. تولید شده توسط چارچوب احتراق داخلی یا از ترمزهای احیا کننده. توجه: در بالای لیست اولویت ها توجه داشته باشید که موتورهای الکتریکی چندین برابر موثرتر از موتورهای سوختی هستند. چه تفاوتی بین وسط و نیمه ، مخلوط ماژول و وسایل نقلیه نیمه کراس اوور وجود دارد؟ با گسترش معروفیت وسایل نقلیه نیمی و نیمی ، امروزه همه از ایده یا اصطلاح خودروهای دو چرخ محرک اطلاع دارند. این نوع ماشین ها کنترل قسمت عظیمی از بازار جهانی را در دست گرفته اند. همانطور که با ارزیابی احساسات عمومی مشخص شد ، در اوت سال جاری بازار وسایل نقلیه استرالیا به طور غیرمنتظره توسط یک وسیله نقلیه کراس اوور اداره می شد. در اینجا ، نصف و نیم ترکیبی از دو نوع درایو (یک موتور احتراق داخلی و یک موتور الکتریکی باتری) را انجام می دهد. در هر صورت ، آنچه ممکن است اکثریت قریب به اتفاق را گیج کند ، تضاد بین سه مدل کراس اوور ، نیمه نژاد ، مخلوط ماژول و نیمه کراس اوور است. در این مقاله ، تضادهای بین این سه گزینه و کیفیت ها و کاستی های هر یک را تجزیه و تحلیل می کنیم. تمایز بین نژاد متقابل و نیمه نژاد ماژول طبقه بندی کلی وسایل نقلیه مخلوط وسایل نقلیه کراس اوور ماژول وسیله نقلیه الکتریکی کراس اوور ماژول (PHEV) وسیله نقلیه یا وسیله نقلیه ای است که توسط موتور گاز و موتور الکتریکی تأمین می شود. برای شارژ این نوع وسیله نقلیه باید از منبع خارجی استفاده شود. یکی از نکات مثبت ماشین های PHEV این است که شما می توانید فقط از موتور الکتریکی یا هر دو موتور معرفی شده در خودرو استفاده کنید ، البته این امر به میزان شارژدهی برجسته باتری بستگی دارد. آئودی می گوید: "برای برخی از افراد که به طور مداوم از وسیله نقلیه استفاده می کنند ، PHEV می تواند یک انتخاب مناسب برای رانندگی بدون خروج باشد. از آنجا که خیابان ها و راه های متعدد را می توان با یک موتور الکتریکی بدون هیچ گونه آلودگی از بین برد. علاوه بر این ، به دلیل وجود یک موتور گاز ، "می توان با این نوع وسایل نقلیه مسافت قابل توجهی را طی کرد." به دلیل پیشرفت در محدودیت باتری و درایو برد ، دامنه الکتریکی ماشین های PHEV برخلاف گذشته گسترش یافته است. " دامنه باتری این وسایل نقلیه بین 13 کیلووات ساعت تا 18 کیلووات ساعت است. این بدان معنی است که محدوده موتور الکتریکی به تنهایی برابر با 40 تا 60 کیلومتر است. زمان شارژ کامل به اندازه و حد باتری ها ، نوع دستگاه و روش شارژ بستگی دارد. استادان: رانندگی با موتور الکتریکی ، وجود موتور گازی و کاهش فشار ، استفاده از سوخت و خروج دی اکسید کربن کاهش یافته است. موارد منفی: باید از یک منبع خارجی شارژ شود ، دامنه موتور الکتریکی برای یک هفته کامل کافی نیست.

مدل ها: میتسوبیشی اوتلندر PHEV ، هیوندای Ioniq PHEV ، Range Rover Sport PHEV

وسایل نقلیه کراس اوور کامل در خودروهای کراس اوور کامل نیازی به شارژ منبع خارجی نیست. در این نوع وسایل نقلیه ، دو موتور سوختی و برقی همکاری می کنند. یک نماینده تویوتا اظهار داشت: اصولاً خودروهای کراس اوور از دو موتور برای هدایت وسیله نقلیه استفاده می کنند. در سرعت های پایین ، باتری ظرفیت کافی برای حرکت را ارائه می دهد. در نقطه ای که نیروی بیشتری لازم است ، موتور سوخت نیز به همین ترتیب چرخانده می شود. موتور هر دو نیرو را برای جابجایی شارژ باتری تولید می کند. شما فقط می توانید از یک موتور الکتریکی استفاده کنید. با وجود موتور ، یک وسیله نقلیه کراس اوور می تواند انرژی را جذب کند. چیز دیگری ، توانایی احیای باتری نیمه نژادی با کاهش سرعت به هدر می رود. "این وسایل نقلیه در این مرحله به دلیل شارژ شدن باتری در حالی که همزمان رانندگی می کنید ، چه از موتور سوخت و چه از انرژی گرفته شده از حرکت خودرو ، به منبع خارجی احتیاج ندارند." در هر صورت ، عمر باتری وسایل نقلیه نیمه نژادی کافی نیست. به طور کلی می توانید از موتور الکتریکی تا 30 کیلومتر استفاده کنید. کارشناسان: مصرف سوخت نیازی به شارژر خارجی ندارد نکات منفی: با داشتن یک موتور الکتریکی می توانید فقط با سرعت فوق العاده کم رانندگی کنید. مدل ها: Toyota CH-R (نژاد صلیبی تویوتا CH-R) ، لکسوس UX250h (لکسوس UX250h) ، سوبارو XV (سوبارو XV نیمه و نیمه)

وسیله نقلیه نژاد نیمه تلاقی

فراگیر بودن این نوع وسایل نقلیه مخلوط در حال گسترش است. در این وسایل نقلیه ، کمی موتور الکتریکی کم فشار (12 ولت ، 24 ولت یا 48 ولت) به خودرو اضافه می شود تا به موتور نفت کمک کند. این نوعی ژنراتور ISG یا یک طبقه ای است. به چه دلیلی از کلمه uphold استفاده می کنیم؟ از آنجا کهاین موتور کوچک الکتریکی به تنهایی نمی تواند وسیله نقلیه را حرکت دهد. بیشتر شبیه یک چارچوب توقف سرعت پایین است. در سرعت های بالاتر ، این موتور می تواند عملکرد قابل توجهی در افزایش و کاهش وزن و بار داشته باشد. یک نماینده تویوتا اظهار داشت: "در تضاد با یک نژاد نیمه تلاقی و یک وسیله نقلیه نیمه و نیمه ، تمایز اصلی بین دو منبع نیرو است ، که در وسایل نقلیه کراس اوور کامل می توانند هر یک به طور مستقل کار کنند ، اما در یک وسیله نقلیه نیمه مخلوط کار نمی کنند." کارشناسان: به بهبود عملکرد اساسی موتور کمک می کندE و هزینه کمتری دارد بارها: موتور الکتریکی به تنهایی قابل استفاده نیست. مدل ها: مزدا 3 X20 Astina Skyactiv-X M (2020 Mazda 3 X20 Astina Skyactiv-X M Hybrid) ، آئودی Q7 ، لندرور دیسکاوری اسپرت (بازخوانی در 09/09/2013) بهترین وسایل نقلیه مخلوط روی کره زمین بهترین وسایل نقلیه کراس اوور روی کره زمین تویوتا پریوس Portage Fusion Hybrid شورولت ولت کیا اپتیما هیبرید همجوشی انرژی Portage تویوتا کمری هیبرید هیوندای سوناتا هیبرید وسایل نقلیه کراس اوور قابل دسترسی در ایران تویوتا کمری XLE (86 واحد) تویوتا کمری SE (50 دستگاه) لکسوسNXH300H (46 واحد) تویوتا پریوس (8 دستگاه) لکسوس CT200H (4 واحد) هیوندای سوناتا هیبرید کیا اپتیما هیبرید کراس اوور ماژول میتسوبیشی اوتلندر تویوتا CHR در اینجا نکات برجسته مطلق به طور کلی شناخته شده در مورد این وسایل نقلیه وجود دارد: اتومبیل هایبرید ایران لکسوس NXهیبریدی ژاپن در ایجاد وسایل نقلیه مخلوط قدرتمند به خوبی در این سیاره قرار می گیرد. NX یکی از آن وسایل نقلیه سطح بالای ژاپنی است. سوخت لکسوس NX با موتور 2500 سی سی 4 محفظه ای تأمین می شود که 194 کشش را حفظ می کند. لکسوس در 9.3 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رساند و استاندارد خروجی آن یورو 5 است.

تویوتا کمری هیبرید

کمری یکی از شناخته شده ترین و محبوب ترین وسایل نقلیه در ایران است. مدت کوتاهی پس از دستیابی به کمری مصرف کننده گاز ، نیمه و نیمی از آنها علاوه بر شورش در ایران ، معاملات بزرگی را تجربه کردند. این وسیله نقلیه دارای یک موتور الکتریکی 2500 سی سی با قدرت 203 و 213 نیوتن متر نیرو است. بدیهی است که تویوتا کمری در 7.6 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت سرعت می بخشد.

هیوندای سوناتا هیبرید

فرم نیمه و نیمه سوناتا دارای یک موتور الکتریکی 2000 سی سی است که زیربنای 193 نیرو و 250 نیوتن متر نیرو را تشکیل می دهد. هیوندای سوناتا در 9.3 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت سرعت می بخشد و استاندارد انتشار آن یورو 5 است.

کیا اپتیما هیبرید

نیم و نیم فرم اپتیما بعد از مدل گازی ، که در ایران معروف بود ؛ مشخص شد که چگونه می توان از نظر معاملات وسایل نقلیه کراس اوور در ایران موقعیت مناسبی بدست آورد (البته به طور کل ، تعداد کمی از وسایل نقلیه مخلوط در کشور ما وجود دارد). سرعت 0 تا 100 Optima 8 ثانیه و استاندارد تخلیه آن یورو 8 است. Optima از یک موتور الکتریکی 38 کیلوواتی 2000 سی سی با 51 درایو و 330 نیوتن متر نیرو تشکیل شده است. این وسیله نقلیه به عنوان یکی از وسایل نقلیه همسایگی زمین شناخته می شود.

تویوتا پریوس

از پریوس که مدتها به عنوان یکی از تمیزترین وسایل نقلیه نژاد در کره زمین نامیده می شود. از یک موتور چهار محفظه 1800 سی سی در کنار یک موتور الکتریکی بهره می برد. سرعت آن در 10.6 ثانیه از 0 به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و استاندارد تابش آن یورو 6 است.

BMW i8 (بازخوانی در 15/6/2013)

BMW i8 وسیله نقلیه دوست داشتنی و جریان اصلی BMW آلمان است که از سال 2013 این مدل را برای سال 2020 ارائه داده است. این وسیله نقلیه ، که یکی از بهترین وسایل نقلیه نیمه و نیمه سازمان باواریا است ، تولید اتومبیل i8 را متوقف کرد در سال 2020

انواع وسایل نقلیه نصف و نیمه

انواع مختلفی از وسایل نقلیه نیمه و نیمی وجود دارد که در پنج طبقه بندی کلی کراس اوورهای مساوی ، چیدمان ، برابر ، ظریف و مجهز به باتری جدا شده است که توسط چارچوب انتقال و مهارت موتورهای سوختی و الکتریکی نشان داده شده است: هیبریدهای برابر هوندا هیبرید در خودروهای کراس اوور برابر ، هر دو موتور گازی و برقی دائما روشن هستند و با هم کار می کنند. نحوه کار این است که گاز سوخت را به موتور گاز منتقل می کند و باتری به طور همزمان انرژی را به موتور الکتریکی منتقل می کند. در سرعت های پایین ، خودروی نژاد متقاطع فقط از یک موتور الکتریکی استفاده می کند. در کل ، این نوع وسایل نقلیه برای استفاده در کلانشهرها منطقی است و به عنوان یک وسیله نقلیه شهری مشاهده می شود و برای رانندگی در بین ایالت و با سرعت زیاد پیشنهاد نمی شود. نکته قابل توجه: باتری های این نوع کراس اوور اندازه کمی دارند ، بنابراین می توان در یک بازه زمانی کوتاه به بیشترین حد شارژ رسید.

چیدمان هیبریدها

وسایل نقلیه مخلوط آرایش را می توان تا حدی به عنوان وسیله نقلیه سبز و تمیز دانست. از موتور بنزین به طور منحصر به فرد برای شارژ باتری استفاده می شود و تمام کارها توسط موتور الکتریکی تمام می شود. نحوه کار این وسایل نقلیه بدین صورت است که ابتدا موتور سوخت نیروی ایجاد شده توسط ژنراتور را به تنظیم کننده نیرو منتقل می کند و پس از آن از نیروی تولید شده برای شارژ باتری استفاده می شود همانطور که موتور الکتریکی ، و در آخر موتور الکتریکی ایجاد می شود قدرت به چارچوب انتقال تزریق می شود و بنابراین ، وسیله نقلیه شروع به حرکت می کند. کراس اوورهای چیدمان کاملاً بدون استفاده از سوخت کار می کنند و موتور گاز فقط به عنوان یک ژنراتور کار می کند. نکته مهم در مورد وسایل نقلیه آرایش متقابل این است که این نوع وسیله نقلیه از باتری گرانتر و بزرگتری نسبت به انواع مختلف استفاده می کند. به همین دلیل به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن ژنراتور سوزاندن داخلی ، این وسایل نقلیه معمولاً گرانتر و پرهزینه تر از وسایل نقلیه الکتریکی غیر تقلبی هستند. ترتیب موازی ترکیبی وسیله نقلیه کراس اوور در این نوع وسیله نقلیه ، ترکیبی ازچیدمان و نوآوری متقاطع برابر با هم استفاده می شود ، به طوری که در برنامه آن ، تلاش شده است تا از ترجیحات و موانع هر یک محافظت کند ، هرچند که انتظار منطقی داشته باشد. در سرعت های پایین ، وسیله نقلیه کراس اوور با آرایش مساوی توسط یک موتور الکتریکی تأمین می شود و هنگامی که انتظار می رود انرژی بیشتری برای حرکت خودرو باشد ، موتور گاز روشن می شود. مانند زمانی که وسیله نقلیه سخت یا سریع حرکت می کند. در هر توقف وسیله نقلیه ، موتور بنزین بسته می شودماوس و تنها موتور الکتریکی برای صرفه جویی در مصرف سوخت کار می کنند و با فشار دادن مجدد پدال گاز ، کنترل خودرو به موتور بنزینی منتقل می شود. توجه: دستور استفاده از بنزین یا موتور الکتریکی به تنهایی یا همزمان توسط رایانه نصب شده در اتومبیل صادر می شود.

هیبریدهای ملایم

فناوری ترکیبی ملایم بسیار شبیه هیبریدهای موازی است ، بدین ترتیب موتور الکتریکی اتومبیل را همزمان و موازی با موتور بنزینی هدایت می کند. نکته ای که این دو نوع خودرو را از هم متمایز می کند ، کمبود باتری قوی با ظرفیت ذخیره سازی بالا در خودروهای هیبریدی خفیف است. همچنین این نوع خودروها از سایر خودروهای هیبریدی ارزان ترند. خودروسازان بزرگی مانند هوندا ، جنرال موتورز و تویوتا از این فناوری در جدیدترین مدل های هیبریدی خود استفاده می کنند.

پلاگین هیبریدی

انواع خودروهای هیبریدی

در این نوع اتومبیل ها از باتری های بزرگتر با قابلیت ذخیره انرژی بالا استفاده می شود و موتور بنزینی فقط در صورت تخلیه کامل باتری روشن می شود. هیبرید های قابل شارژ برای استفاده در مسافت های کوتاه مناسب هستند زیرا تا زمانی که باتری شارژ می شود نیازی به سوخت یا موتور بنزینی نیست. وسایل نقلیه هیبریدی قابل شارژ همچنین توانایی اتصال به پریزهای برق ایستگاه های شهری را برای شارژ دارند که این یک مزیت بزرگ است.

عمر باتری ماشین هیبریدی

جالب است که خودروسازان تضمین می کنند که باتری خودرو حداقل پنج سال دوام خواهد آورد ، اما از آنجا که 70? از ظرفیت اصلی باتری اتومبیل هیبریدی قبل از پایان این دوره پنج ساله تمام می شود ، پس از خرید این نوع هشت تا 10 سال فرصت دارید . ماشین ها می توانند از باتری آن استفاده کنند. بنابراین عمر باتری ماشین های الکتریکی بین هشت تا 10 سال است. همچنین نگران تعویض باتری خودروی هیبریدی خود نباشید ، زیرا می توانید برای هر مدل یک باتری جدید تهیه کنید.